Net zo’n succes als het televisieprogramma

KRO-NCRV wilde de succesvolle spelshow De Slimste Mens doortrekken naar een mobiele applicatie. Samen met de omroep is bekeken welke elementen van het spel conceptueel en technisch overeind konden blijven en welke we moesten aanpassen of vervangen.

een push and pull beweging

De applicatie die tot stand kwam, werd een succes. De applicatie werd uiteindelijk 1,2 miljoen keer gedownload. Uit onderzoek bleek ook dat er een push and pull beweging ontstond tussen de applicatie en het televisieprogramma. Jongeren speelden eerst in de app en keken vervolgens naar het programma op tv. De oudere doelgroep keek eerst op televisie en werd hierdoor enthousiast om de app te spelen. Bijzonder is dat de app van De Slimste Mens nog altijd populair is. Zelfs wanneer de spelshow niet op televisie is, spelen nog heel veel mensen het spel op de applicatie.

een app voor

de slimste mens

Klant kro-ncrv
Oplevering Augustus 2012
Downloads 1.000.000
Gebruik 165.000 unieke spelers per dag
Bijzonderheden #1 in Appstore
 
Wat wij deden - Concept ontwikkeling
- Interaction design
- Interface design
- iOS development
- Android development
- Backend development
- Push implementatie