CEWE

Verdrievoudiging conversie met CEWE Stories

CEWE werd in 1961 opgericht door H.C. Heinz Neumüller. Met 24 vestigingen is de organisatie ruim 50 jaar later de grootste Europese speler op het gebied van foto finishing. Zij klopten bij ons aan met een heldere vraag: het ontwikkelen van een nieuw online platform dat nieuwe én bestaande klanten inspireert en activeert om de producten van CEWE te gebruiken.

  • Digitale Business Strategie
  • Digital Product Design
  • Software Engineering

Oplossing

Een ‘conversion driven experience platform’

Het doel van de samenwerking was het opzetten van een conversion driven experience platform. Dit online platform moest de onderscheidende kracht van CEWE naar voren brengen. Tijdens de Design & Discovery fase hebben we met CEWE gebruikers geïnterviewd, het concept vormgegeven en uiteindelijk een prototype ontwikkeld. Na goedkeuring van de gebruikers ontstond CEWE Stories.

CEWE Stories is een uitgebreid mobile-first magazine met inspirerende verhalen van gebruikers, waarbij de fotoproducten centraal stonden. Op basis van zijn of haar zoekwoorden en resultaten via SEO en SEA krijgt iedere bezoeker een gepersonaliseerde landingspagina te zien met CEWE Stories over een relevant product. Via de call-to-action-knop kan de bezoeker direct het betreffende product bestellen. Naast de inspirerende verhalen, biedt CEWE Stories de bezoeker ook aanvullende informatie, om de expertise van CEWE te benadrukken.

Resultaat

Verdrievoudiging van conversie

CEWE Stories is een lichtend voorbeeld van effectieve e-commerce. Het online platform verhoogt de conversie door de bezoeker te overtuigen met kwalitatief hoogwaardige, eerlijke en gepersonaliseerde verhalen van gebruikers. De doelgroep wordt op die manier omgezet in prosumers die de CEWEpedia gebruiken voor verdieping. En dat is terug te zien in de resultaten. De conversie is sinds de lancering van het online platform in september 2019 maar liefst verdrievoudigd ten opzichte van de oude CEWE-blog.

Wat Elastique voor CEWE deed

Digitale Business Strategie

Gedurende de design en discovery fase ondersteunden wij CEWE bij het achterhalen van de wens van de doelgroep. We interviewden de gebuikers, gaven het concept vorm en ontwikkelden we het eerste prototype.

Digital Product Design

Elastique ontwierp het mobile-first magazine voor CEWE. In dit conversiegedreven experience center staan verhalen centraal die gebruikers inspireren tot het maken van de mooiste fotoboeken. Het is de ideale combinatie tussen content en conversie.

Software Engineering

Door gebruik te maken van dynamische tagging past de website van CEWE zich volledig aan de gebruiker aan. Zo krijgt de gebruiker content te zien die relevant is voor zijn of haar project. Elastique ontwikkelde de site in HTML, CSS en Javascript, met WordPress als CMS.