De Slimste Mens

1,2 miljoen downloads!

Op het puntje van je stoel. Wat het scherm ook is. Omroep KRO-NCRV vroeg om een ​​vertaling van hun immens populaire televisieshow ”De Slimste Mens” naar een mobiele game-applicatie. We hebben een ervaring gecreëerd die recht doet aan het oorspronkelijke spel, maar hebben toch iets compleet nieuws gecreëerd.

  • Digital Product Design
  • Software Engineering

Oplossing

Meerdere multiplayers

We wilden mobiele gebruikers dezelfde ervaring bieden als de deelnemers op televisie. We hebben dus cruciale spelelementen levend gehouden, terwijl we andere hebben weggelaten of vervangen. Het resultaat is een multiplayer-app (iOS en Android) ondersteund door een PHP / Python-oplossing waarmee gebruikers 24/7 - 365 dagen per jaar kunnen spelen. De app maakt gebruik van onze eigen Elastique Push Service om push notificaties te versturen.

Resultaat

1,2 miljoen downloads (tot nu toe)

Mensen zijn gek op het mobiele spel. Het werd niet alleen al 1,2 miljoen x gedownload, maar creëerde ook een push- en pull-effect voor de show: jongeren die bekend waren met de app begonnen naar het televisiespel te kijken, terwijl het tv-publiek de mobiele versie ontdekte. We zijn trots op het feit dat de De Slimste Mens app nog altijd populair is. Zelfs als de show niet wordt uitgezonden, spelen nog steeds meer dan 150.000 mensen dagelijks het mobiele spel.

Wat Elastique voor De Slimste Mens deed

Digital Product Design

Software Engineering

Insights

Extra! Extra! Read all about it

Insights